Har du svårt att komma igång med din snickeriverksamhet eller har du precis sätt igång? I båda fallen kan marknadsföring vara något som får jobben att rulla in.

Märk dina verk

Om du har ett finsnickeri kommer inte ditt hårda arbete att döljas bakom gips och tapeter. Skaffa en stämpel som föreställer din logga och märk dina hantverk. Det blir en påminnelse för köparna vem de har köpt av och om några frågar om bordet kan de enkelt kolla upp vilken firma som skapade det. På trä får du ett hållbart resultat om du använder ett brännjärn.

Byggmässa

Besök olika byggmässor och träffa nya leverantörer och kunder. En leverantör kan hänvisa till dig i privatlivet om ni har en bra relation. Gå in på Easytryck och köp lite merchandise med din logga och kontaktinformation på. Vid din monter kan du dela ut godis, småsaker som passar din verksamhet eller till och med t-shirts. En användbar produktpryl som dessutom är gratis för monterbesökaren används flitigt och delas med arbetskamrater och utanför jobbet vilken ger stor genomslagskraft till ett billigt pris för dig.

Nisch

Finns det många konkurrenter i ditt närområde? Du kanske behöver en nisch för att överleva om det finns stora företag runtomkring. Medan andra tar sig an alla jobb, specialiserar du dig på en viss typ och blir därmed den lokala experten. Du kanske fokuserar på snickeridetaljer, finsnickeri, byggnadsvård eller timmer. Om du saknar kunskaper kan du gå en kurs för att fördjupa dig inom ett område som ligger dig varm om hjärtat.